Ubuntu’nun 10 Kötü Tarafı

Ubuntu‘yu sevmek için bir sürü madde sıralayabilirim, en başta Windows olmaması olabilir mesela. Daha da açarsak beleş olması, hızlı olması gibi sıralabilir yada sloganları gibi “Linux for human beings(İnsanlık için linux)” diyebilirim. Hep Linux‘un muhteşem birşey olduğundan bahsettik durdum, kardeşim bunun hiç mi kötü yanı yok diyen arkadaşlar için internette gezerken gördüğüm bir yazıyı kendimce fikirlerimi ekleyerek Türkçeleştirmeye karar verdim. Yazının orjinal şekline buradan ulaşabilirsiniz, bakalım başarabilecekmiyiz…

  1. Diskleri Bağlama: Benim için pek sorun oluşturmasa da, yazının sahibi bundan çok şikayet etmiş. Halbuki gerekli ayarlamalar yapıldığında bu disk bağlama mantığı Windows‘takinden çok farklı olmuyor. Ama sanırım arkadaş fstab ayarlarını yapmadığı için, NTFS biçimindeki bölümleri her açılışta bağlamak zorunda olduğundan yakınmış. Bu konuda herkes bilgi sahibi olmak zorunda olmadığından, bir yerde haklısınız…
  2. Root Olma Durumu: Sürekli bir şifre girme zorunluluğunuz var, evet hepimiz virüssüz ve ultra güvenlikli bu sistemi kullanmaktan çok mutluyuz, ama kendi dosyamızı silmek istediğimizde bile arkadaşım senin şifren nedir demesi bazen bezdirici olabiliyor.
  3. Terminal: Bilgisayarı yaşam tarzı olarak benimsemiş insanlar genelde terminal üzerinde çalışmaktan zevk duyarlar ama son kullanıcıya hitap edilecekse, bu terminal geyiği biraz eskide kalmadı mı? Eski DOS box misali sürekli terminale şunu gir, bunu gir de ne oluyor? Ömrümüz terminal komutlarını ezberlemekle mi geçecek?
  4. Kısıtlı Eklentiler: Ubuntu 10.10 ile bu sorun epey düzeltildi. Ama mp3 dinlemek ve dvd oynatmak için bile birşeyler yüklemek zorunda kalmak epey acı vericiydi.
  5. Koyu Renkler: Demiyoruz ki Windows’un gök maviliği ve çimen yeşillğine geçilsin, ama Ubuntu gerçekten çok karanlık renkleri kullanıyor. Bu gidişle tamamen siyah temayla gelecek önümüzdeki sürümler.
  6. Güncellemeler: Kotasız internet kullanıyorsanız ortada bir sorun yok. Ancak kotalı internet kullanıyor ve harcadığınız her byte için para ödüyorsanız gün aşırı çıkan 50MB’lık güncellemelere gerçekten ihtiyacımız var mı? Linux Kernel versiyonum 2.6.35’e güncellense bana ne kazandırır? Kendisi tam olarak 32MB boyutunda.
  7. Çevrebirimleri: Yazıcı, tarayıcı yada benzeri bir alet takınca kurulumu hep sıkıntı. Linuxçulara sorunca abi biz ne yapalım, donanım üreticileri sürücülerini yazmıyor cevabı. Her iki tarafta kendine göre haklı, eskisine nazaran bu problemde ortadan kalktı sayılır aslında. 🙂
  8. Yazılım: Tamam anladık tamamı bedava. Ama bunların çoğu uyduruk zaten abi, müzik oynatıcı 5 para etmez, adam akıllı bir video editör yok, bedava olsa ne çare?
  9. Web İçerik Filtreleme: Açık ve Özgür kavramlarının çok baskın geldiği bir yerde tabi böyle bir filtreleme bulmak epey zor oluyor. 🙂
  10. Ubuntu Küstahlığı: Evet bir de bu var, Linux kullananların dışındaki insanları birer ezik olarak görüyor bu Ubuntu’cular. Hatta diğer insanları ikiye ayırıyorlar Bill Amca’nın elini öpenler ve Steve’e para bayılanlar diye. Ancak şuda varki bu insanlar sadece kendi özgürlüklerine düşkünlüklerinden böyle düşünüyorlar.

Not: Yukarıda yazdığım maddeler kendi fikirlerim olmamakla beraber dışarıdan Linux’a bakan birisinin Ubuntu ve kullanıcıları hakkındaki genel görüşünü elimden geldiğince yansıtmaya çalıştım. Tarafsız olmayı başarabildiğime emin değilim… 🙂

“Ubuntu’nun 10 Kötü Tarafı” için 7 cevap

  1. yazdıklarının ubuntu ile yakından uzaktan alakası yok
    evet ben de bilgisayarıma ilk kez ubuntuyu kurduktan sonra epey lanet ettim ama alıştıktan sonra iyikide yapmışım diyorıum , bu sistemi son bir yıldan fazladır kullanıyorum ve inan kullanmayı öğrendikten sonra ne kadar mükkemmel bir sistem olduğunu anlıyorsun…
    kişisel bir dosya silmek için şifre girdiğimi hiç hatırlamıyorum çünkü öyle birşey yok, ki güvenlik konusunda windows kullananlar bu konuda mümkünse eleştirici yorum dahi yapmasınlar.
    daha dün windowsun arka kapılarından kimsenin haberi dahi yoktu…

  2. Kişisel fikirler ön planda tabi tabi ama en sevmediğim insan modelidir, herşeyi en iyiben bilirim tarzı. Yazının başında da dediğim gibi yazı alıntıdır genel olarak,kendi fikirlerimi de ekleyerek düzenledim, biz ikimiz yanılmışız, sana hayatında bşarılar… 🙂

  3. 1000.10 olsada farketmez beş para etmez. stabilite dediginiz şeyin olabilmesi mümkün değil 3 aydır kullanıyorum ubuntuyu daha once linuxun bi kaç dagıtımını da kullandım ha oldu ha olacak yok abi bir türlü sisteme uyumu yakalayamıyorlar tamam hızlı oluyo canavar gibi oluyo bilgisayar ama bunlar yetmez stabilite konusunda mac os un eline 1000 yıl geçsede su dokemez bence kimse fantazi aramasın farklı olmak iyi bişey degil herkez gibi windows kullanın.

  4. Eğer beğenmiyorsanız, kullanmazsınız. Saydıklarınız çok saçma şeyler. Hepsine karşı cevap yazabilirim. Ama bunu yapmayacam. Eğer biraz cesaretiniz varsa bu mesajı yayınlarsınız.

  5. Kaan Bey, yazıdaki alaycı tavrı anlayamamanız gerçekten çok üzücü. Sizin Ubuntu’nun adını bile bilmediğiniz yıllardan bu yana, iş bilgisayarım dahil olmak üzere kullanmakta olduğum bir sistemden bahsediyoruz…

Bir Cevap Yazın